Każdy jest innym i nikt sobą samym.


Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki
TECHNIKI PAMIĘCIOWE DLA KAŻDEGO - darmowy fragment - kliknij po więcej
● str. 26
Andrzej Bubrowiecki
1.Powstanie tragedii wiąże się z greckimi obrzędami religijnymi,
związanymi z kultem Dionizosa. Rytuały, które polegały na
swoistym dialogu chóru ze swoim przodownikiem, dały początek
tej formie dramatycznej. Pierwotnie ona także miała charakter
religijny, ma go jeszcze u pierwszego wielkiego tragika,
Ajschylosa. Później jednakże podlegała procesowi stopniowej
laicyzacji, co widoczne jest już u Sofoklesa i zwłaszcza
Eurypidesa. Religijny charakter tragedii wyrażał się zarówno
w tym, że jej prezentacja w teatrze była włączona w system
obrzędów, jak też w odwoływanie się do wierzeń: tematycznie
były tragedie przede wszystkim opracowaniami mitów.
2.Teoria wzmocnienia Dollarda i Millera to efekt pracy dwóch
uczonych, biegłych zarówno w badaniach laboratoryjnych, jak
i klinicznych, zmierzających do zmodyfikowania i uproszczenia
teorii wzmocnienia sformułowanej przez Hulla, tak aby mogła
być łatwo i skutecznie zastosowana do zjawisk najbardziej
interesujących psychologa społecznego i klinicznego.
3.Szczegóły tej teorii zostały ukształtowane nie tylko przez
koncepcję Hulla, lecz także przez teorię psychoanalityczną oraz
stwierdzenia i uogólnienia antropologii społecznej. Główną rolę
w teorii Dollarda i Millera odgrywa pojęcie nawyku, które
reprezentuje trwały związek S – R. W gruncie rzeczy większa
część tej teorii polega na wyszczególnieniu warunków, w których
nawyki tworzą się i zanikają.

Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki
TECHNIKI PAMIĘCIOWE DLA KAŻDEGO - darmowy fragment - kliknij po więcej
● str. 27
Andrzej Bubrowiecki
Znaczna część zastosowań teorii polega na przekładaniu ogólnych
spostrzeżeń lub niejasnych sformułowań teoretycznych na bardziej
precyzyjny język teorii S – R.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki
TECHNIKI PAMIĘCIOWE DLA KAŻDEGO - darmowy fragment - kliknij po więcej
● str. 28
Andrzej Bubrowiecki
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki
TECHNIKI PAMIĘCIOWE DLA KAŻDEGO - darmowy fragment - kliknij po więcej
● str. 29
Andrzej Bubrowiecki
1.7. Muzyka
W trakcie nauki słuchaj odpowiednio dobranej muzyki. Muzyka
wpływa stymulująco na mózg. Pomaga w synchronizacji półkul
mózgowych. Muzyka z regularnym rytmem pobudza lewą półkulę,
ze zmiennym – prawą. Fragmenty o bardzo wysokiej częstotliwości
zapewniają umysłowi i ciału szybką regenerację.
Oto propozycje konkretnych utworów sprzyjających pracy mózgu.
MUZYKA DO NAUKI (koncert „aktywny”)
Tomas Albinioni: Adagio z Koncertu op.9 nr 2;
Georg Telemann: Largo z Podwójnej fantazji G-dur na harfę;
Antonio Vivaldi: Largo z Koncertu d-moll na altówkę RXII nr 38;
Largo z Koncertu C-dur na mandolinę;
Koncert D-dur na lutnię F XII nr 15;
Piotr Czajkowski: Koncert fortepianowy b-moll;
Georg Haendel: Largo z Koncertu g-moll na wiolonczelę i smyczki;
Sześć fantazji na harfę;
Arcangello Corelli: Sarabanda z koncertu D-dur nr 7;
Koncert a-moll nr 9, preludium;
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki
TECHNIKI PAMIĘCIOWE DLA KAŻDEGO - darmowy fragment - kliknij po więcej
● str. 30
Andrzej Bubrowiecki
Jan Sebastian Bach: Largo z Koncertu F-dur na harfę;
Largo z koncertu G-dur na flet i smyczki;
Koncert brandenburski nr 5, cz. II;
Ludwik Van Beethoven: Koncert skrzypcowy D-dur, op. 61;

Tematy