Każdy jest innym i nikt sobą samym.

2. Modele ................................................................................................................. 194
Część III Studia przypadków ........................................................... 197
Rozdział 15 Administrowanie I4 .............................................................................. 199
15.1. Studium przypadku .............................................................................................. 199
15.1.1. Model klas .............................................................................................. 203
15.1.2. Dynamika ............................................................................................... 204
15.1.3. Diagramy stanów ................................................................................... 204
15.1.4. Diagramy aktywności ............................................................................. 204
15.2. Dyskusja ............................................................................................................... 205
Rozdział 16 Gry planszowe ...................................................................................... 207
16.1. Zakres i wstępna analiza ...................................................................................... 208
16.1.1. „Kółko i krzyżyk” ................................................................................... 208
16.1.2. Szachy .................................................................................................... 209
16.2. Interakcja ............................................................................................................. 213
16.3. Z powrotem do szkieletu aplikacji ....................................................................... 215
16.4. Stany .................................................................................................................... 217
Rozdział 17 Symulacja metodą kolejnych zdarzeń ................................................. 219
17.1. Wymagania ........................................................................................................... 219
17.1.1. Bardziej szczegółowy opis ..................................................................... 220
17.2. Zarys modelu klasy .............................................................................................. 222
17.3. Przypadki użycia .................................................................................................. 224
17.3.1. Podsumowanie przypadku użycia tworzenie modelu ............................ 224
17.3.2. Podsumowanie przypadku użycia obserwowanie zachowania .............. 225
17.3.3. Podsumowanie przypadku użycia zbieranie danych statystycznych ...... 225
17.3.4. Podsumowanie przypadku użycia uruchomienie modelu ...................... 225
17.4. Standardowy mechanizm symulacji opartej na procesie ...................................... 226
17.5. Powiązania i możliwości nawigacji ....................................................................... 227
17.6. Klasy w szczegółach ............................................................................................. 230
17.6.1. Klasa Zarzadca ....................................................................................... 230
17.6.2. Klasa JednostkaAktywna ........................................................................ 231
17.6.3. Klasa JednostkaPasywna ........................................................................ 233
17.6.4. Klasa Zasob ............................................................................................ 233
17.7. Klasa Raport ......................................................................................................... 236
17.8. Klasa DaneStatystyczne ....................................................................................... 236
17.8.1. Klasa Srednia .......................................................................................... 236
17.9. Budowanie kompletnego modelu symulacji ......................................................... 237
17.10. Ucztujący filozofowie ......................................................................................... 238
Spis treści 7
Część IV W stronę praktyki ............................................................. 241
Rozdział 18 Wielokrotne używanie: komponenty i wzorce .................................... 243
18.1. Praktyczne informacje na temat wielokrotnego używania ................................... 243
18.1.1. Co może być użyte wielokrotnie i w jaki sposób? ................................. 244
18.1.2. Dlaczego używać powtórnie? ................................................................ 246
18.1.3. Dlaczego używanie wielokrotne jest trudne? ........................................ 247
18.1.4. Które komponenty w naturalny sposób nadają się
do powtórnego użycia? ........................................................................ 248
18.1.5. A co z budowaniem własnych komponentów? ...................................... 249
18.1.6. Jaką różnicę sprawia zorientowanie obiektowe? ................................... 250
18.2. Wzorce projektowe ............................................................................................. 251
18.2.1. Przykład: Fasada .................................................................................... 254
18.2.2. Język UML i wzorce .............................................................................. 254
18.3. Szkielety ............................................................................................................... 256
Rozdział 19 Jakość produktu: weryfikowanie, walidacja i testowanie .................... 257