X


Każdy jest innym i nikt sobą samym.

Taki fakt mo�e r�wnie� zaistnie� dzi�ki pomocy elementali powietrza i wody. Niemniej jednak na Wschodzie, a czasami i u nas, stosuje si� inn� technik�. Okultyzm zna metod� neutralizowania, a nawet odwracania kierunku dzia�ania si�y grawitacji, kt�ra w istocie ma charakter magnetyczny, co u�atwia wywo�anie zjawiska lewitacji. Nie mo�na wykluczy�, �e w�a�nie ta metoda by�a stosowana w staro�ytnych Indiach i Atlantydzie przy wznoszeniu si� w g�r� statk�w powietrznych; by� mo�e by�a ona te� zastosowana przy budowie piramid i Stonehenge.
Poniewa� �wiat�o polega na wibracjach eteru, wi�c ka�dy, kto wie, jak wywo�ywa� owe wibracje, mo�e wytwarza� "duchy �wietliste" � �agodnie fosforyzuj�ce w ciemno�ci lub o�lepiaj�ce jak �wiat�o elektryczne, czy te� ta�cz�ce kulki �wiat�a, w kt�re tak ch�tnie przeobra�aj� si� pewne kategorie elementali ognia.
Sztuka manipulowania ogniem bez oparzenia d�oni mo�e by� wykonana dzi�ki powleczeniu d�oni bardzo cienk� warstw� materii eterycznej, tak aby nie przepuszcza�a ognia. Oczywi�cie istnieje te� inny spos�b wykonania tej sztuki.
Wytwarzanie ognia jest r�wnie� mo�liwe w �wiecie astralnym, podobnie jak i przeciwdzia�anie jego skutkom. Jak si� wydaje, istniej� trzy sposoby wywo�ywania tego zjawiska:
� wywo�anie i podtrzymywanie wibracji o odpowiedniej pr�dko�ci a� do spowodowania zapalenia;
� wprowadzenie przez czwarty wymiar minimalnej cz�stki pal�cej si� substancji i rozdmuchanie jej w p�omie�;
� wprowadzenie sk�adnik�w chemicznych, powoduj�cych zapalenie.
Transmutacja metali mo�e by� dokonana przez sprowadzenie kawa�ka metalu do stanu atomowego i nast�pnie uporz�dkowanie atom�w w odmienny spos�b.
Reperkusja, o kt�rej b�dziemy szerzej m�wili w rozdziale o niewidzialnych pomocnikach, opiera si�
tak�e na zasadzie wcze�niej wspomnianego rezonansu.
ROZDZIA� XVI: CZWARTY WYMIAR
Wiele charakterystycznych cech �wiata astralnego odpowiada z niezwyk�� dok�adno�ci� w�a�ciwo�ciom �wiata czterowymiarowego, takiego, jakim go sobie wyobra�aj� matematycy. Podobie�stwo jest tak du�e, �e czasami u os�b studiuj�cych czysto rozumowe zagadnienia z czterowymiarowej geometrii dochodzi�o do przebudzenia wzroku astralnego. Poni�ej, w wielkim skr�cie, charakteryzujemy podstawowe zagadnienia czwartego wymiaru.
Punkt, kt�ry "ma po�o�enie, ale nie ma wielko�ci", nie ma �adnego wymiaru; prosta utworzona poruszeniem si� punktu ma tylko jeden wymiar � d�ugo��; p�aszczyzna, utworzona z poruszeniem si� prostej pod k�tem prostym do siebie, ma dwa wymiary � szeroko�� i d�ugo��; bry�a, utworzona poruszaniem si� p�aszczyzny pod k�tem prostym do siebie, posiada trzy wymiary � d�ugo��, szeroko�� i wysoko��.
Tesserakt jest przedmiotem hipotetycznym, powsta�ym przez poruszanie si� bry�y w nowym kierunku pod k�tem prostym do siebie i ma cztery wymiary � d�ugo��, szeroko��, g��boko�� i wymiar czwarty, tworz�cy k�t prosty do ka�dego z trzech poprzednich, kt�rego nie mo�na sobie wyobrazi� w naszym tr�jwymiarowym �wiecie.
Inaczej m�wi�c, punkt ma jeden punkt (naro�e); prosta ma dwa punkty i jedn� prost� kraw�d�; czworobok � cztery punkty, cztery proste kraw�dzie i jedn� �cian�; sze�cian � osiem punkt�w, dwana�cie prostych kraw�dzi, sze�� �cian i jedn� bry��; tesserakt � szesna�cie punkt�w, trzydzie�ci dwie proste kraw�dzie, dwadzie�cia cztery �ciany oraz osiem bry�.
Istnieje �cis�a i sugestywna paralela pomi�dzy zjawiskami, jakie mo�na by�oby wywo�a� za pomoc� przedmiotu o trzech wymiarach w hipotetycznym dwuwymiarowym �wiecie, zamieszkanym przez istoty �wiadome tylko dw�ch wymiar�w, a zjawiskami astralnymi, obserwowanymi przez nas w �wiecie tr�jwymiarowym.
1. Przedmioty przemieszczane w trzecim wymiarze zanikaj� lub pojawiaj� si� dowolnie w �wiecie dwuwymiarowym.
2. Przedmiot otoczony lini� krzyw� mo�e by� usuni�ty z zamkni�tej przestrzeni przez trzeci wymiar.
3. Zginaj�c �wiat dwuwymiarowy, kt�ry mo�emy sobie wyobrazi� jako kawa�ek papieru, zbli�amy do siebie dwa odleg�e od siebie punkty lub doprowadzamy do ich zetkni�cia, co obali poj�cie dwuwymiarowej odleg�o�ci.
4. Figura "prawej r�ki" mo�e by� odwr�cona w trzecim wymiarze i ukaza� si� na nowo jako figura
"lewej r�ki".
5. Patrz�c w d� z trzeciego wymiaru na przedmiot dwuwymiarowy b�dziemy widzie� wszystkie punkty przedmiotu r�wnocze�nie, bez zniekszta�ce� spowodowanych perspektyw�.

Tematy

Drogi uĹźytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.